GELDERSE VALLEI
Ziekenhuis Gelderse Vallei Ede
Functioneel beheer over het Leer Platform voor al het personeel
en apotheek in het ziekenhuis de Gelderse Vallei te Ede.
Het leerplatform wordt gedragen door de Academie en
het leerplatform wordt naar eigen inzicht ingericht.
Naast beheer zijn ook het maken van e-learning en klassikale lessen coördineren
taken die dagelijks voorbij komen.
Dit in samenwerking van theorie inhoudelijke experts,
adviseurs opleiding en de specialisten van de afdelingen.
Verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van het Leer Management Systeem (LMS).
-
-
- Zorgen voor een optimale ondersteuning van complexe werkprocessen en
een actieve rol bij het ontwikkelen, inrichten, testen, implementeren en
optimaliseren van diverse complexe applicaties en koppelingen met deze systemen,
zoals bijvoorbeeld SDB Academy LMS en videoplatform Presentatiosn2go. - Signaleren van problemen, oplossen en zo nodig afstemmen met de leverancier.
- Verbeter- en optimalisatieprocessen van de systemen op efficiënte wijze door voeren.
- Ondersteunen en adviseren van gebruikers, inventariseren van wensen en eisen en vertalen naar functionaliteiten.
- De verbindende schakel tussen ICT en de bedrijfsvoering.
- Administratief werkzaamheden verrichten, zoals
- het invoeren en wijzigen van gegevens en content,
- genereren van rapportages,
- monitoren van het accreditatieportaal en
- versie- en autorisatiebeheer.
- Samenwerken met collega’s van de ZGV Academie en de commissie professioneel handelen.
- Zorgen voor een optimale ondersteuning van complexe werkprocessen en
-
Het leerplatform geeft tevens toegang tot
Klimmendaal (revalidatie-centrum), St Maartenskliniek (Reuma Nijmegen, Radiotherapie-groep, (Radiologie Rijnstate), Bergman Clinics (Oog), Dicoon (KCHL lab), Huisartsen omgeving Ede, Pro persona (psychiatrie), Thrombosedienst (in ziekenhuis Gelderse Vallei)
Projecten
- Onboarding van nieuw personeel;
- Implementatie van het Elektronisch Patiënten Dossier;
- Efficiëntere processen voor het behalen van bekwaamheden voor zorgpersoneel;
- Zelfbekwaamheid;
- Werkplekleren met leertechnologie;
- Digi-toegankelijkheid.
Ik heb als Service Designer, Service design geïntroduceerd bij de Academie. Daarvoor ontwikkelde ik een kleine workshop.
Scenario nieuwe medewerker en scenario medewerker heeft geen bekwaamheden
1 Onderzoek project Zelfbekwaamheid
a. Kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
De leverancier van het leerplatform had er veel belang bij de ontwikkelingen te volgen, zodat er een module kon worden ontwikkeld. Er werden webinars gehouden met klanten die het onderwerp ook op hun agenda hadden staan. Zo leerden we van elkaar en konden we ideeën testen bij de afdelingen binnen het ziekenhuis. Tevens gingen we bij andere ziekenhuizen langs om ideeën uit te wisselen.
b. Desktop research is tegenwoordig zeer toegankelijk met alle AI apps die er bestaan. Uiteraard maakten we daar ook gebruik van.
c. Eerdere sprints zijn er nog niet geweest.
d. Het evalueren van eerdere sprints waren niet aan de orde
e. Als functioneel beheerder met een grafische UX design achtergrond definieerde ik ontwerp uitdagingen.
2 Ideation
a. Meer gericht ontwerp onderzoek.
b. Wat hebben andere ziekenhuizen die er ook mee bezig zijn.
c. Vroege ideeën kunnen worden omgezet in eerste voorbeeldconcepten.
( het leerplatform)d. Het echte onderliggende probleem definiëren.
- We bepalen met behulp van een risicomatrix welke handelingen in aanmerking komen voor zelf bekwaam verklaren en welke niet. Dit kan per context verschillen.
- Met behulp van de risico matrix gaan we kijken hoe de indeling moet zijn. Het zou kunnen dat er een generieke set uitkomt die geldt voor alle zorgprofessionals. Daarnaast een specifieke afdelingsgebonden set waarop die afdeling zichzelf bekwaam mag verklaren. Komt een zorgprofessional van een andere afdeling dan moet die verpleegkundige het eenmalig laten zien dat hij de bekwaamheid beheerst volgens de in ZGV geldende protocollen. In het vervolg mag die zorgprofessional zichzelf bekwaam verklaren
- Voor het zelf bekwaam verklaren wordt een format ontwikkeld met daarin als minimale eis dat de zorgprofessional verklaart het protocol te hebben gelezen en dat hij/zij aangeeft zich bewust te zijn van de risico’s. De zorgprofessional heeft de mogelijkheid om aanvullend andere leeractiviteiten te kiezen. De zelfverklaring wordt bijgehouden in Minerva (het leerplatform). Hiervoor moet nog onderzocht worden of de werkplekmodule van Minerva een toegevoegde waarde heeft en geschikt is.
- Op basis van data uit ons kwaliteitssysteem wordt op incidenten en/of jaarlijks vastgesteld of de set handelingen waarvoor zorg professionals zichzelf bekwaam mogen verklaren nog kloppend is. Of dat er aanleiding is om voor dat jaar te kiezen om extra aandacht te besteden aan bepaalde handelingen.
3 Prototyping
Care up is al bezig met augmented reality praktijk oefeningen. Het idee is dat de medewerker totaal zelfstandig de handelingen kan oefenen. We kunnendirect beginnen met testen.
4 Implementatie
Implementatie en uitrol zijn de taken die gemakkelijk kunnen worden uitgevoerd. Alleen het financiële plaatje moet wel aansluiten.