Selecteer een pagina

BURO VOOR BRUIKBAARHEID EN GEBRUIKERSERVARING

Usability & User Experience

Jaar

Eigen projecten

We doen graag eigen projecten in het sociale domein. Projecten waarmee we iets voor de maatschappij kunnen betekenen. Hier ligt op het moment een grote uitdaging. Digi-toegankelijkheid bij zorgorganisaties. En het lerarentekort. Stavoordeklas.nl

In opdracht

Bekijk ons portfolio voor cases.

Design Thinking

HET ONTWERP PROCES

Fase 1 Empathize

1. Empathize

De ontdekkingsfase
Ontdek behoeften en kansen

Phas 2 Define

2. Define

Vaak leidt het herformuleren van het probleem vanuit een uniek perspectief tot innovatievere oplossingen.

Phase 3 Ideate

3. Ideate

Zet inzichten om in ideeën.
De ideatiefase draait om het vertalen van klant-, bedrijfs- en technologische inzichten naar relevante ideeën.

Phase 4 Prototype

4. Prototype

Dankzij prototyping kunnen we snel en met minimale gevolgen leren, meningsverschillen oplossen en hypothesen testen.

Phase 5 Develop

5. Develop

Vertaal concepten naar oplossingen. De ontwikkelingsfase draait om het omzetten van het ontwerpconcept in een eindproduct of dienst.

Launch

6. Launch

Door onze prototypes te testen met echte gebruikers en feedback te krijgen, kunnen we ons standpunt verfijnen, meer over onze gebruikers leren en de volgende versie van het product nog veel beter maken.

Innovatie:

Design Studio, elke organisatie zou over zijn eigen studio kunnen beschikken.

Soms zul je iedereen bij elkaar moeten brengen voor een formele werksessie. Design Studio is een populaire manier om dit te doen. Design Studio (ook wel Design Charrette genoemd) is een manier om een ​​crossfunctioneel team samen te brengen om mogelijke oplossingen voor een ontwerpprobleem te visualiseren. Het doorbreekt organisatorische silo’s en creëert een forum voor de standpunten van je teamgenoten.

Usability

  • Gebruiksgemak: Hoe intuïtief is het product of systeem? Kunnen gebruikers er snel en zonder frustratie mee werken?
  • Efficiëntie: Hoe snel kunnen gebruikers de gewenste taken uitvoeren?
  • Gebruikersfout: Hoeveel fouten maken gebruikers, en hoe gemakkelijk kunnen ze deze herstellen?
  • Tevredenheid: Vinden gebruikers het plezierig en prettig om te gebruiken?

User experience

  • Gebruiksvriendelijkheid: Hoe eenvoudig en intuïtief is de interface voor de gebruiker? Dit sluit aan bij usability.
  • Toegankelijkheid: Kan iedereen, inclusief mensen met beperkingen, het product of systeem gebruiken?
  • Esthetiek: Hoe aantrekkelijk en visueel aangenaam is het ontwerp?
  • Functionaliteit: Werkt het product zoals verwacht en is het betrouwbaar?
  • Beleving: Hoe voelt de gebruiker zich tijdens en na het gebruik? Is het leuk, frustrerend, motiverend?

UX research

  • Dataverzameling: het verzamelen van kwalitatieve (zoals interviews) en kwantitatieve gegevens (zoals enquêtes en statistieken).
  • Observatie: het observeren van gebruikers terwijl zij een product of dienst gebruiken om hun interacties en eventuele problemen te identificeren.
  • Testing: het testen van prototypes of bestaande producten om te beoordelen hoe gebruikers ermee omgaan.
  • Analyse: het interpreteren van verzamelde gegevens om patronen en inzichten te ontdekken.
  • Optimalisatie: het gebruiken van de onderzoeksresultaten om ontwerpbeslissingen te nemen en producten te verbeteren.

Tahucontent

UX design & Research

Kom in contact

Ook voor digitale toegankelijkheid

Met ervaring sinds 2000 op het gebied van digi-toegankelijkheid voor speciale doelgroepen.

Bedrijf

Locatie

Missie

Inclusie & diversiteit

Vacatures

Support

Neem contact

Locations
Follow Us